dissabte, 14 de febrer del 2009

En Duran a la comarca

Ahir al matí, el president del Comitè de Govern d'Unió, en Josep Antoni Duran Lleida va visitar la comarca. Primer va passar per Televisió Costa Brava, convidat pels amics del Trampolí. Aquesta entitat de persones amb discapacitat, amb la Maite al capdavent, hi fa un programa d'entrevistes molt interessant. El mirarem segur. Bona feina.

Després ens vam desplaçar fins a Palamós, al Club Nàutic, on els portaveus del Fòrum Social del Litoral Gironí ens van fer una detallada exposició del què podia suposar per aquesta zona de la Costa Brava la idea del govern de Madrid de crear una àrea protegida. El principal problema és la manca d'informació. No pot ser que s'estigui estudiant un tema de tanta importància per la zona, que pot influir en els usos tradicionals i afectar les empreses turístiques i de lleure i es porti en secret. Què volen, explicar-ho quan ho tinguin tot fet? No pot ser. El secretisme crea alarma i a una administració moderna i democràtica se li h'exigir transparència. És el mínim. Deixant de banda que el tema em dóna males vibracions i em sembla que des de Madrid no saben quin terreny trepitgen, ni el perjudici que poden provocar a centenars de persones del Baix Empordà. Amb el mal precedent del que està passant a les Medes, pot ser un cop potser irreversible al turisme d'immersió després de tants d'esforços per atraure'l. Tot plegat fa olor de disbarat, tant de bo m'equivoqui.

En Duran i la nostra diputada a Madrid, la Montse, vetllaran allà per veure com està el tema; la feina d'aquí ens la partirem amb la Isabel Ruiz, ella a l'ajuntament de Palamós (que tinc la impressió que sap força més del que diu), i jo davant la Generalitat, que també haurà de fer un informe sobre el tema. De fet, ja fa dies que ho he mogut, arran d'un primer contacte que vaig tenir amb el Fòrum i el conseller Nadal i el conseller Baltasar ja deuen tenir les meves preguntes parlamentàries sobre la taula. A veure què contesten.